Όσο περισσότερο ασχολούμαστε με το θέμα των ανεμογεννητριών και μαθαίνουμε διάφορα, τόσο συνεχίζουμε να διερωτόμαστε «τι άλλο θα δουν τα μάτια μας»...
ΆΛΛΑ ΑΝΤΙ ΆΛΛΩΝ...
Έχουμε δει και έχουμε ακούσει ουκ ολίγες φορές σε διάφορες συζητήσεις, να προβάλλεται το πολύ σοβαρό θέμα της μη ανταπόκρισης στην πραγματικότητα, των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) αιολικών έργων στην Ελλάδα. Σχεδόν καμία τέτοια μελέτη δεν συμβαδίζει με όσα γίνονται στην πράξη κατά την υλοποίηση των φαραωνικών αυτών έργων... όλα γίνονται άρπα-κόλλα, όπως βολεύει τους εργολάβους και χωρίς καμία ευαισθησία για το περιβάλλον, αλλά δυστυχώς αυτό ποτέ δεν παίρνει την δημοσιότητα που του αρμόζει.
Μια από τις 11 ανεμογεννήτριες στα Ακαρνανικά... |
Ακόμη και ένα μικρό παιδί θα καταλάβαινε όμως, ότι είναι αδύνατο δρόμοι με τέτοια χαρακτηριστικά να μπορούν να εξυπηρετήσουν τις απαιτήσεις των τεραστίων διαστάσεων οχημάτων, προκειμένου αυτά να μπορούν να προσεγγίσουν επιτυχώς μια βουνοκορφή ή κορυφογραμμή η οποία εκ φύσεως είναι δυσπρόσιτη ακόμα και με πεζοπορία...
Με άλλα λόγια:
Πώς είναι δυνατόν, αυτό:
Κορυφογραμμή Ακαρνανικών, υψόμετρο 1400 - 1500m ... |
Θα θέλαμε πολύ να μας απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα όλοι αυτοί που βάζουν την υπογραφή τους και εγκρίνουν χωρίς δεύτερη σκέψη τις ασύμβατες με την πραγματικότητα Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αιολικών σταθμών οπουδήποτε στην Ελλάδα! Την απάντηση, όμως, μπορούμε κάλλιστα να την βρούμε απλά ρίχνοντας μερικές ματιές στο αιολικό έκτρωμα που ισοπέδωσε μια για πάντα τα Ακαρνανικά όρη:
Χαρακτηριστική στροφή του δρόμου πρόσβασης στο αιολικό εργοστάσιο στα Ακαρνανικά, στο ύψος της Ιεράς Μονής Ρόμβου... |
Μια κοντινότερη ματιά! Το τι ακριβώς αναφέρει η μελέτη για την συγκεκριμένη στροφή, θα το δούμε πιο κάτω... |
Καλά βλέπετε... το πλάτος του δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο («στροφή Νο.22» σύμφωνα με την μελέτη) φτάνει τα 40 μέτρα!!! Δηλαδή, υπερβαίνει (στο τετραπλάσιο) το μέγιστο όριο των 10 μέτρων όπως ορίζει η νομοθεσία για την Δασική Οδοποιία Κατηγορίας Γ', στην οποία υπάγονται γενικά οι δρόμοι για τέτοια έργα. Για όσους δεν πείθονται εύκολα, ή αμφισβητούν τα παραπάνω, παραθέτουμε το αποκλειστικό ντοκουμέντο με την διέλευση του τερατώδους οχήματος συνολικού μήκους 70 μέτρων, από την συγκεκριμένη στροφή του δρόμου:
Τοποθετήθηκαν συνολικά 11 ανεμογεννήτριες, με 3 πτερύγια η κάθε μία =
33 πτερύγια συνολικά, άρα 33 δρομολόγια σαν κι αυτό!!!
33 πτερύγια συνολικά, άρα 33 δρομολόγια σαν κι αυτό!!!
ΠΡΙΝ:
ΜΕΤΑ:
Η χαρακτηριστική στροφή «Νο.22» μετά την διαπλάτυνση, και το εργοτάξιο στην Ιερά Μονή Ρόμβου. Βρείτε τις διαφορές! |
Η πράσινη ανάπτυξη ανηφορίζει στα Ακαρνανικά... |
Πολλές διαπλατύνσεις έγιναν και εντός ιδιωτικών εκτάσεων, για χάρη της «πράσινης ανάπτυξης». |
Περιφράξεις ξηλώθηκαν και μετακινήθηκαν, προκειμένου να γίνουν ορισμένες διαπλατύνσεις. |
Δορυφορική εικόνα της οδοποιίας εντός του αιολικού σταθμού... |
Αυτό πάει να πει «τα κάναμε μαντάρα». Μελέτες της πλάκας!!! Άντε να βγάλεις άκρη... |
«Πλατεία» ή «γήπεδο» συναρμολόγησης - ανέγερσης ανεμογεννητριών, όπως αναφέρουν οι μελέτες... |
Το αιολικό έκτρωμα στα Ακαρνανικά... |
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Η «ΜΕΛΕΤΗ»:
Πολύ ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω. Ας δούμε όμως και τι ακριβώς αναφέρει η «μελέτη» του έργου, σχετικά με αυτά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη του εν λόγω αιολικού σταθμού στο Περγαντή Ακαρνανικών, συντάχθηκε από την «ΜΟΡΦΙΑΔΑΚΗΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ - ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΕΜΟΜΗΧΑΝΙΚΗ Ο.Ε.», η οποία έχει αιτηθεί εγκατάσταση άλλων αιολικών σταθμών στην ευρύτερη αυτή περιοχή! Δηλαδή, οι ίδιοι που είναι ιδιοκτήτες αιολικών σταθμών είναι και οι μελετητές αυτών... κάτι σαν το «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»! Το πόσο αξιόπιστες ή ακριβείς ή συμβατές με την πραγματικότητα είναι αυτές οι μελέτες, μάλλον το έχετε υποπτευθεί ήδη, αλλά ας συνεχίσουμε λίγο ακόμα:
Περιγραφή οχήματος για μεταφορά πτερυγίων μήκους 65m. Ίσως ένα από τα λίγα στοιχεία της μελέτης, που ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα! |
Χάρτης της περιοχής των Ακαρνανικών. Με κίτρινο χρώμα απεικονίζεται ο ήδη υπάρχων δρόμος, ενώ με κόκκινο σημειώνονται κάποιες από τις διαπλατύνσεις, συμπεριλαμβανομένης και της στροφής «Νο.22». |
«Πολλές δοκιμαστικές χαράξεις» η αιτιολόγηση για το απαράδεκτο όργωμα - κατακερματισμό του βουνού από τους αμέτρητους δρόμους που ανοίχθηκαν στην κορυφογραμμή του! |
Είναι πραγματικά εξοργιστική και θλιβερή όλη αυτή η κατάσταση με τις απαράδεκτες μελέτες που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αλλά παρόλα αυτά περνούν εντελώς απαρατήρητες και δίνουν το «ok» σε όλα αυτά τα λαμόγια, να προχωρήσουν στον κατακερματισμό και την κατεδάφιση των τελευταίων παρθένων περιοχών που μας έχουν απομείνει. Το αντάλλαγμα για το σύνολο της κοινωνίας δεν είναι κανένα, αφού μόνος σκοπός τους είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ το δικό τους οικονομικό κέρδος και τίποτα άλλο!
Κι αν παρόλα αυτά ακόμα δυσπιστείτε, αφήσαμε το καλύτερο για το τέλος:
ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ!!! Αντί να μελετήσουν τα κλιματολογικά χαρ/κά των Ακαρνανικών βουνών, πήραν έτοιμα στοιχεία από μετεωρολογικό σταθμό που βρίσκεται στο Αγρίνιο!!! |
ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΗ:
ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΝΕ ΓΙΑ ΗΛΙΘΙΟΥΣ.
ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ ΔΕΚΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ!
ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ
ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟΙ.
ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ
ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΛΟΥΣΙΟΙ.
ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΒΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΤΟΥΣ
ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΝΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ «ΜΕΛΕΤΕΣ».
ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ?
ΠΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ?
__________
Ανεξάρτητοι - Ενεργοί Πολίτες Αιτωλοακαρνανίας
Ανεξάρτητοι - Ενεργοί Πολίτες Αιτωλοακαρνανίας
Το πλάτος 10 μέτρων που γράφει η κατάπτυστη εγκύκλιος που αναφέρετε παραπάνω στην ΜΠΕ και η οποία σε κάθε περίπτωση στερείται νομιμότητας, πρέπει να έχει εγκριθεί από την ΑΕΠΟ. Και βέβαια εδώ δεν είναι 10 μέτρα, αλλά πολύ παραπάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφή